پیرو بخشنامه شماره 200/93/86 مورخ 1393/08/03 در ارتباط با چگونگی رسیدگی به مالیات عملکرد سال 1392 صاحبان مشاغلی که در اجرای ماده 121 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مکلف به استفاده از صندوق مکانیزه فروش (سامانه های فروشگاهی) گردیده اند، مقرر می دارد:
در اجرای ماده 121 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، پیرو بخشنامه های200/10704 مورخ1392/06/16 و200/13007 مورخ 1391/06/28با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف کشور در خصوص تعیین اولویت صاحبان مشاغل برای نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش بر اساس قانون مزبور، علاوه بر مشاغل اعلام شده در بخشنامه های مذکور، صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش یا رایانه دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی از ابتدای سال 1394 به شرح بخشنامه شماره200/93/71 مورخ1393/06/30 اعلام گردیده است. می توانید با کلیک بر روی لینک ذیل متن کامل بخشنامه را دریافت نمایید.
جهت دریافت فایل بر روی لینک ذیل کلیک نمایید.
در اجرای مفاد ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بخشنامه شماره 200/10704 مورخ 1392/06/16 سازمان امور مالیاتی کشور، همچنین دستورالعمل های مواد (169 و 169 مکرر) قانون مالیاتهای مستقیم و ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین نامه اجرایی ماده 71 قانون نظام صنفی، مشخصات و نحوه دریافت اطلاعات از سامانه های فروشگاهی مورد نظر سازمان تعیین و اعلام می گردد. متن کامل دستورالعمل یاد شده از طریق لینک زیر قابل دریافت می باشد
در اجراي مفاد ماده (121) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران و با توجه به هماهنگي به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و شوراي اصناف كشور در خصوص تعيين اولويت صاحبان مشاغل براي نصب، راه اندازي و استفاده از سامانه صندوق فروش بر اساس قانون مزبور و همچنين دستورالعملهاي مواد (169 و 169 مكرر) قانون مالياتهاي مستقيم و ماده (19) قانون ماليات بر ارزش افزوده و آییننامه اجرایی ماده (71) قانون نظام صنفی، صاحب مشاغل (اشخاص حقيقي) مشروحه زير :
پيرو دستورالعمل شماره 26083/200 مورخ1391/12/23و بخشنامه شماره200/3137مورخ1392/02/29 سازمان امور مالياتي كشور و با عنايت به مفاد بند1-5 دستورالعمل مذكور مبني بر لزوم تكميل فرم اعلام نصب و استفاده از سامانههاي فروشگاهي موضوع ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه توسط صاحبان مشاغل مشمول فراخوان وتسليم آن به ادارات امور مالياتي ذيربط، به منظور تكريم ارباب رجوع و ايجاد شرايط و بستر مناسب در راستاي بهره مندي آنان از مشوقها و تسهيلات مقرر قانوني، مهلت مذكور تا تاريخ1392/06/31تمديد ميگردد.
پيرو دستورالعمل شماره200/26083 مورخ1391/12/23 سازمان امور مالياتي كشور و با عنايت به مفاد بند1-5 دستورالعمل مذكور مبني بر لزوم تكميل فرم اعلام نصب و استفاده از سامانههاي فروشگاهي موضوع ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه توسط صاحبان مشاغل مشمول فراخوان و تسلیم آن تا تاریخ 1392/02/31 به ادارات امور مالیاتی ذیربط، به منظور تكريم ارباب رجوع و ايجاد شرايط و بستر مناسب در راستاي بهره مندي آنان از مشوقها و تسهيلات مقرر قانوني، مهلت مذکور تا تاريخ1392/03/31 تمديد ميگردد.
مالیات بر ارزش افزوده | معرفی مدیران | سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده | سوالات متداول | ارتباط با ما
کلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به نظام مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور می باشد.
طراحی و اجرا : واحد توسعه سامانه های مالیات بر ارزش افزوده